Nabídka výukových a zážitkových programů
pro mateřské, základní a střední školy

Vážené paní učitelky, vážení páni učitelé,
v tomto školním roce bychom vám chtěli opět nabídnout několik zážitkově výukových programů,
které vám přivezeme do třídy.
Programy jsou uzpůsobeny jednotlivým věkovým kategoriím. V těch pro mateřskou a základní školu 1.st převažuje forma zážitkové pedagogiky, v programech pro základní a střední školy jsou jak teoretické tak praktické činnosti založeny na principech problémového vyučování.

Na hodinu paleontologem

(60 min – 90 min) Vhodné pro MŠ, ZŠ, SŠ

[MŠ,ZŠ] Už jste někdy drželi v ruce opravdovou mamutí stoličku? Kde se vzalo uhlí a proč hoří? Kdo z vás ví jak těžký je kmen zkamenělé přesličky? Z kterého kamene se nám vyloupne trilobit? Přivezeme vám do třídy opravdové poklady a vyzkoušíte si být paleontologem.

[ZŠ, SŠ] A co více? Přeneseme se v čase z prehistorie do budoucnosti a pokusíme se odhalit, jakou stopu zanecháváme my dnes budoucím paleontologům. Vypočítáme si svou vlastní ekologickou stopu.

Cesta vody

(60 min – 90 min) Vhodné pro MŠ, ZŠ, SŠ

cesta-vody[MŠ, 1.st ZŠ] Kde se bere voda? Může se voda umazat? A kdo jí pak vyčistí? Kde najdeme vodu a která je pitná? Je voda živá? Tyto a mnoho jiných otázek si děti zodpoví v napínavém příběhu jedné malé kapky. Děti samy se stanou kapičkami a projdou si celý koloběh vody. Nakonec si názorně vyzkouší, jak můžeme vodou šetřit.

[ZŠ, SŠ] Víš co je to „vodní stopa“? Kolik vody je třeba k výrobě jedné tabulky čokolády? Vystačili byste s kapesným, kdyby veškerá spotřebovaná pitná voda stála 1,- Kč za litr. Kolik by pak asi stálo jedno spláchnutí záchodu, nebo takový šťavnatý hamburger? To vše a mnoho jiné zjistíte formou hry a experimentu v našem programu. Propojíme komplexní problematiku celosvětových omezených zásob pitné vody a naším každodenním chováním a konzumpcí.
Cílem je uvědomění si souvislosti a vzájemné globální propojenosti problematiky vody na jednoduchých konkrétních příkladech ze života přepočítaných na „cenu vody“ a pochopení naší spoluodpovědnosti za celosvětovou zásobu pitné vody na základě výzkumů a výpočtů holandského vysokoškolského profesora Arjen Y. Hoekstra z univerzity Twente.

Vyrostl nám strom

(60min). Vhodné pro MŠ, 1. st. ZŠ

vyrostl-stromProzkoumáme společně život stromu od začátku až do konce. Děti se promění ve strom, rukama jim projdou semínka, proutky i zvrásněná kůra starého velikána. Prožitkovou formou se děti učí, z jakých částí se strom skládá, jak se rodí, jak se mění během let i ročních období i jak zaniká.

Stopařem

(60min). Vhodné pro MŠ, 1. st. ZŠ

stopy-aKdo se bojí bláta, nemůže být stopařem. Zážitkový program o stopách nejen zvěře vtáhne děti do tajuplného světa příběhů, které se dají vyčíst ze zanechaných stop.

Close Menu